Måndag ända tills ikväll juuu =)

O här sitter jag. Barnen håller på att kvälla sig, medicinering, kvällsmat och tandborstning. Pelle jobbar kväll denna vecka med och jag är här hemma och pluggar och pluggar. Imorgon kommer min pluggvän hit och hon är duktig på matte så hon får hjälpa mig fatta det jag inte fattar...HEHEHE...

Annars idag hade min andra Malin ledigt så hon kom hit med sin härliga son och fikade lite. Kul att träffa henne för sen hon började jobba så träffar man henne inte så ofta tyvärr. Men det är roligt när man träffar henne för vi har så roligt ihop hon och jag.

Idag åt vi god mat. Regnbåge och ris. Barnen gillar det skarpt.

Men varför ska syskon bråka så daaaan?? Varför kan de inte hålla sams? Nog för att Sandra har huvudvärk men det innebär väl inte att hon ska spola ner sina tabletter i toan heller!! Blir så arg, ledsen och besviken på henne när hon gör så. Vet hon inte och hur många gånger har vi inte sagt att hon ska ta sina tabletter för att de behöver hon för att må bra??? Snacka om att jag blir arg, ledsen och besviken.

Vi lovar henne saker för att hon fyller tonåring i år. Ska man inte behöva sköta sig då? Hon är ju i alla fall 12 år. Men jag antar att hon är tonårstrotsig men inget roligt är det.
Vad hade ni gjort som mamma, pappa om ert barn fuskat?? Hade ni gett henne en tv då i alla fall som vi lovat att man får när man är 13?? Eller hade ni dragit in den???

Kram Cissi

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja du Cissi, detta med tonåringar är ett kapitel för sig. Jag har ju en som nu är 15½ och en som blir 20 år i nov. Det har varit tufft många gånger. Jag har väl varit både arg, ledsen, besviken, men framför allt orolig,

Det hör väl till ....det får vi liksom på köpet som föräldrar *ler*
Kram

2006-10-04 @ 08:31:24
URL: http://mjsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0