Åka rutchkana

Idag var Pappa med på öppna förskolan. Här fick Linus prova att åka rutchkana och han gillade det faktiskt. Däremot gillar han inte när vi sitter i ring och sjunger. Haha. Knäpp unge. När jag sätter ner honom på golvet framför mej så börjar han bara att gråta. Man kan ju undra varför. Däremot är han helt slut efteråt och sover i 2 tim. Men det kanske inte är så konstigt. Det är MASSOR med barn och mammor som pratar, så det blir nog bullernivå kan jag tro. Jag själv blir med trött efteråt och passar på att ta en tupplur jag med.

Nu har jag en stor fråga DAGIS eller DAGMAMMA????


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker inte det finns något bra svar på det, det beror nog helt på barnet (och föräldrarna) Freja går hos dagmamma för hon är ganska lugn och tillbakadragen som person. Nu när jag gjort valet kan jag känna att jag verkligen gjort rätt. Det har tagit flera månader tills Freja ens vågar krypa själv på golvet. Tänk då hur det varit på ett dagis fullt med massa barn! dagmamman har ju ändå lite mer tid till bara Freja. Jag upplever att dagmammebarn blir lite lugnare än dagisbarn också,d et är inte så mycket hets. men i slutändan tror jag vilket som är bra.

2009-03-05 @ 15:56:55
URL: http://epona.blogg.se/
Postat av: Anna

Dagis (eller förskola som det faktiskt heter...)tycker jag du ska välja. Det finns massor av underbara "dagmammor" som gör ett fantastiskt jobb men det går inte att komma ifrån att de saknar den pedagogiska/vetenskapliga kompetensen som finns hos förskollärare - såvida du inte har turen att hitta en dagmamma som är utbildad förskollärare. Dessutom har du flera vuxenkontakter på förskolan och skulle inte personkemin fungera med en person så finns där andra som du kan vända dig till och känna dig trygg med. Fungerar det däremot inte mellan dig och dagmamman är det ju liksom lite kört...

Som lärare kan jag faktiskt se skillnader mellan barn som gått på förskola/dagis och de som varit hos dagmamma. Och då menar jag inte att dagmammebarn skulle ha svårare att lära, men de är inte lika försigkomna och säkra i stor grupp.

2009-03-05 @ 16:50:23
URL: http://www.familjenivarsson.se
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska välja dagis!! =)

2009-03-09 @ 16:01:39
Postat av: Carola

Jag skulle säga förskolan. Tänk om dagmamman blir sjuk då står du där. På förskolan finns de ju alltid personal. Vi ska ha lillan på samma förskola som storasyster,

2009-03-12 @ 11:26:33
URL: http://englainnan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0