Är alla sjuka nu?

Usch. Förra veckan var Linus JÄTTEsnorig och hängig. Hade honom hemma 1 dag från dagmamman. Han är fortfarande snorig men ganska pigg ändå. 2 dagar efter Linus blev snorig så blev jag snorig med halsont också. Usch vad jag kände mej urken. Ingen feber bara snorig, halsont och trött som jag vet inte vad.
I tisdags när jag mötte Sandra när hon slutat skolan så var hon också dålig. SUCK. Bara Pelle och Oscar som har klarat sig. PEPPAR, PEPPAR.....

Men nu mår vi lite bättre allihopa. Linus är faktiskt snorig fortfarande men PIGG som jag vet inte vad....hans ordförråd börjar komma mer och mer. JÄTTEKUL. Här är några exempel på vad han säger:

Agga = Sandra
Ogga = Oscar
Tötti = Törstig
Obba = Hoppa
ejjå = Hejdå
Bebupp = Ketchup
None = Makaroner (en favorit)
BaBi = Lastbil
Ta = Tack
Äcke = Täcke
Boocka = Välling (fråga mej inte varför)
Kugga = Skugga (gillar han INTE)
Möjt = Mörkt (nä inget roligt)
Gegoooo = Lego

O så kan han räkna =) fast han börjar med tååå, teeee hahaha go kille man har...
Älskar BÄ BÄ vita lamm han sjunger gärna själv min lilla sångfågel!

Ja listan kan bli ännu längre men bygger på den med tiden...Idag blir lillkillen 22 månader!! Stor kille nu. Kan och vill MYCKET själv och är ENVIS som synden. Aldrig still är han heller och sover gärna mellan mamma och pappa. Vet inte vad det är för fel på hans spjälsäng....Nån som vet???



De andra barnen mår bra. De har precis haft studiedagar. Sandra hade 2 och Oscar 1. Retligt för Oscar så Sandra passade på att reta honom för det. HAHA Det är syskonkärlek det.

På lördag ska jag på scrappträff! Det ska bli så kul! Fast jag tar med mig datorn. Har ju knappt inga grejor. Fast kanske, kanske jag tar med mig lite grejor ändå. Står och velar om det. Vi får se hur jag känner på fredagkväll!
Min systerdotter fyller 8 år imorgon.
GRATTIS NELLIE!!!!

Det var allt för nu.






Kommentarer
Postat av: cajsa

men hallåååååå du glömde att han kan säga babboooooo oxå som är hans moster ;)

NELLIE tackar för hälsningen

kram moster BABBOOO

2009-11-11 @ 19:34:24
Postat av: Elin

Varför inte ta med sakerna OXÅ... kommer ju finnas loppisbord... :)

2009-11-12 @ 09:54:25
URL: http://blueeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0