Dag 67 Vårkänslor

Fick jag idag. Skulle hämta buset hos dagmamman och det var barmark!!! Måste ju även det förevigas. SOLEN sken också. Underbart vårväder. Nu får snön gärna försvinna tack!

100308

Idag var jag på en föräldrargrupp som socialen har anordnat. Många trevliga människor och fika med frallor och bullar. Sedan fick vi se en filmsnutt om just föräldraskap. Filmen var typ:

En pojke satt och lekte och bad sin pappa komma dit. Han kom dit och fortsatte läsa sin tidning och tittade inte ens på vad pojken gjorde!!!

Felen skulle vi diskutera sedan, efter filmen. Vad gjorde pappan för fel? Jooo han skulle ju LEKA med sonen. Inte sitta bredvid och läsa tidningen. Han tittade inte ens på sin son när han frågade saker och ting utan bara läste sin tidning.

Vad tycker du om det????????


Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej Cissi

Lägger till din blogg i länklistan på min blogg. Hoppas det är ok, annars får du protestera så plockar jag bort den.



Kram Cicci Asp



2010-03-08 @ 21:20:29
URL: http://kroppochsjl.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Hej Cissi

jag brukar då och då titta in till dig här:)

Klart ens förälder ska ju leka med sitt/sina barn OM barnet/barnen ropar på sin/förälder/föräldrar och inte göra ngt annat.

Helt klart.

Så jag tyckte att den där pappan i filmen isf gjorde helt FEL!!

Han ska vara uppmärksam på sin son där.



Tass/

Gunilla

2010-03-08 @ 23:04:38
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Sosso

Tyvärr ser situationen ut så för många barn men vi vet bättre. Självklart skall man ta sig tid med sina barn. Jag gör det varje kväll.



Jag var på en föreläsning och då sa de att om man kunde ge sitt barn 10 min per dag så va det bra. Mer än så behövde man inte..Fatta 10 min, va e det. Ingenting!!! Så det är en självkalrthet att vi skall ge våra barn vår tid. Och går man ut med barnen till lekplatsen så leker man =)



Eller hur =)

2010-03-09 @ 16:32:50
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Sosso

Tyvärr ser situationen ut så för många barn men vi vet bättre. Självklart skall man ta sig tid med sina barn. Jag gör det varje kväll.



Jag var på en föreläsning och då sa de att om man kunde ge sitt barn 10 min per dag så va det bra. Mer än så behövde man inte..Fatta 10 min, va e det. Ingenting!!! Så det är en självkalrthet att vi skall ge våra barn vår tid. Och går man ut med barnen till lekplatsen så leker man =)



Eller hur =)

2010-03-09 @ 16:32:57
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Sosso

Tyvärr ser situationen ut så för många barn men vi vet bättre. Självklart skall man ta sig tid med sina barn. Jag gör det varje kväll.



Jag var på en föreläsning och då sa de att om man kunde ge sitt barn 10 min per dag så va det bra. Mer än så behövde man inte..Fatta 10 min, va e det. Ingenting!!! Så det är en självkalrthet att vi skall ge våra barn vår tid. Och går man ut med barnen till lekplatsen så leker man =)



Eller hur =)

2010-03-09 @ 16:33:45
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0