Strindbergs stjärna

Har jag läst färdigt nu. Den va spännande och bra men liknar LITE Da Vinci koden. Men bra. 3 av 5 gripar får den av mig.



Ett lik som visar sig vara hundra år gammalt hittas i en gruvgång i Dalarna. Liket håller ett kors i ett krampaktigt grepp i sin hand.

Så långt kan Jan Wallentins Strindbergs stjärna påminna om vilken svensk korv med bröd-deckare som helst. Men när det visar sig att korset är en del av en nyckel, där den andra delen utgörs av en stjärna, och att denna nyckel öppnar nedgången till underjorden, där en närmast metafysisk kunskap ligger förborgad - ja, då förstår man att detta är en äventyrsroman av ett mer ovanligt slag.

 

Nu blir det 3e delen av Twilight som heter: Ljudet av ditt hjärta. 530 sidor men det läser jag nog snabbt som ögat. Hehe


Kommentarer
Postat av: Ann-Gerd Ränne

Jag har svårt för den boken, har bara kommit till knappt hälften och känner mig inte sugen att öppna den igen.Den är tung och svår och det är inget för mig.

2011-03-02 @ 18:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0