Vickis Vintagebutik av Isabel Wolff

En helt bedårande, söt, charmig, gullig ja helt UNDERBAR bok som Isabel Wolff skrivit. Jag blev inlagd på sjukan för astmaanfall på midsommaraftonsnatten så jag fick verkligen tillfälle att sträckläsa denna bok. Ahhh!! Helt underbar och jag blev förälskad i denna med. Min kära vän Ullis vet vad jag vill läsa!!! TACK!



Från bokens baksida:

Allas klänningar bär på en historia. Det gör även Vicki.
Vicki har förverkligat sin dröm: att öppna en second hand-butik med vintagemode. Hon älskar att få ta del av kundernas liv och fantisera om klädernas historia. När hon möter mrs Bell, en gammal dam som vill sälja hela sin klädsamling förutom ett alldeles speciellt plagg, väcks hemligheter ur det förflutna till liv. Den gripande berättelsen från andra världskrigets Frankrike berör Vicki starkt och de båda kvinnorna visar sig ha mycket gemensamt. Båda har gjort sig skyldiga till hemska svek och minnet plågar dem fortfarande. Om de lättar sitt hjärta för varandra kan de kanske få ro., den ena att snart dö och den andra att gå vidare i livet och våga älska igen.
VIckis vintagebutik är en varm och tidlös feelgoodroman kryddad med modehistoria och elegans, om vänsklap och kärlek, om hur man försonas med det som varit och vilken betydelse ett klädesplagg faktiskt kan ha.

5 gripar av 5 möjliga!!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad sades om klädernas historia i boken då?

2011-12-13 @ 11:51:45
URL: http://www.infoz.se/kladernas-historia.asp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0