"Hope" av Lesley Pearse

Då har jag plöjt igenom ytterligare en super bra, hemsk, romantisk, krigisk, underbar bok. Denna tog en stund längre då den är på nästan 600 sidor plus att förra veckan låg vi ju hela familjen i magsjuka. MEN nu är jag färdig och denna rekommenderar jag VERKLIGEN. För dig som vill ha ALLT i en bok så är denna ett måste!



Från bokens baksida:

England, 1832

Nyfödda Hope är ett skamligt bevis på sin mors äktenskapsbrott och förs bort från den rika familjen Harveys gods till en liten by i närheten. Där växer hon upp i den fattiga men kärleksfulla familjen Renton, och hennes sanna identitets förblir en hemlighet. Men Hopes idylliska barndom får ett abrupt slut den dagen hon blir vittne till en förbjuden kärleksaffär på familjen Harveys gods. Hon tvingas genom utpressning ge upp sitt liv i Somerset och lämna sin älskade familj för att aldrig återvända.
Förtvivlad och utfattig kämpar hon för att överleva i Bristols slumkvarter. När koleran bryter ut visar Hope ett oerhört mod genom att vårda de svårt sjuka, en fallenhet som så småningom tar henne till Krimkriget och de fasansfulla slagfälten.
Men Hopes förflutna får henne att återvnda till England och möta de personer som tvingade henne därifrån. De mörka familjehemligheterna är inte för evigt tystade.....

Ja den här boken har ALLT! Kärlek, spänning, skräck ja you name it! Vill du ha en bok att sträckläsa då är denna den rätta!

5 gripar av 5 får den av mig i betyg!!!

Nu blir det nästa bok som jag inte vet vilken än. Svårt att välja denna gång :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0