Måndag igen & helgens bravader

Hej hopp!
Nu är det måndag igen.  Ingen sol idag inte. Regnet hänger i luften men det regnar inte, och det är inte kallt heller kände jag ute på balkongen när jag hämtade in tvätten.
YIPPIEEE!! Vår första lilla gula tomat har kommit på våra plantor. Hur kul som helst och här ser ni bild på den:

Tomat

Liten är den än men får den växa så kanske han blir gul och god. Pelle såg den i fredags när han vattnade. Hur kul som helst för jag trodde plantorna hade dött eftersom vi missat att vattna 1 dag. Så var då inte fallet utan fortsättning följer =)
Denna måndag är ju lite speciell. Sandra ska iväg på sitt allra första läger och klara sig utan mamma och Pelle i nästan en hel vecka!! Mån - Lör ska hon va borta. Jag är mest nervös för hur det går med medicineringen, men jag har kollat så det finns personal där som fixar annars hade jag inte vågat ha henne på läger så länge. Kul ska det bli och hoppas verkligen hon vågar va kvar hela tiden. Håll nu tummen för henne vänner.
I helgen var vi med Sussie och hennes grabbar Rasmus och Oscar. Först på fredagskvällen var vi ute i Eksund och tog ett kvällsdopp. 27 grader i vattnet och hur skönt som helst. Denna vecka fick jag ju bada och det var otroligt svalkande med ett härligt Glandopp vill jag lova. Sen på kvällen när vi kom hem, lekte barnen och vi satt på vår balkong och drack lite alkoläsk som var i smaken apelsin och hur god och läskande som helst.
Lördagen åkte vi igen ut till Eksund men vi skulle nog ha stannat hemma. Vi åkte skapligt, vid 11 kom vi i väg för Sussie och Pelle var tvugna att handla först. Väl ute i Eksund (Foton finns på min hemsida) så gick vi ner och badade, men vi hörde åska på lååååånga vägar. Fortsatte bada en stund men när vi väl bestämde oss för att gå hem då hade vi åskan PRECIS över oss. Aningen otäckt. 2 rädda barn hade vi när vi gick hem och Sandra brukar ju alltid komma sist hem men denna gång hade hon bråttom och kom först  glad Hur kul som helst. Men jösses vad det lät!! Nästan så jag blev rädd med. Gillar inte alls åskan och blixtrarna!!!
När vi hade städat Eksund på kvällen ville Sussie göra någe kul. Pelle kom på att i Vilbergen fanns ju inneminigolf. Det skulle vi göra. När vi kom dit så hade den stängt men Bowlingen var uppe. Så vi bowlade. Det har jag ALDRIG gjort förut och jag fick en STRIKE!!! Hur kul som helst. Men Pelle vann bland oss vuxna och Lill Oscar vann bland barnen. Sandra tyckte det var kul med!!! Fast jag hade lite ont i fingrarna igår glad Men idag känner jag ingenting. Skönt det. Träffade även Sussies kompis Lollo igår. En gammal chattkompis till mig. Hur trevlig som helst. Nu ska jag fixa så hemsidan blir klar igen.
www.gripdesign.se
Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0