Bloggutmaning

Som är SÅÅ kul!!
Här kommer lite frågor jag ska svara på. Du får gärna ta de med själv också om du vill givetvis.

Hur länge har du bloggat?
Från och till i ett år.

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Tyckte väl det var lite stöddigt, men kom på att det var kul sen.

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Monicas, www.mjsson.com

Hur känner du inför dina första blogginlägg när du såhär i efterhand läser dem?
Undrar om folk läser så klart :-)

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Är väl ett tio tal jag läser när jag hinner.

Av de bloggar du läser; hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
80%

Nämn en bloggare (obs länka!) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om:
www.snorkfroken.se

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Löjligt, hihi, de har inte förstått sig på det där med dator än.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det hoppas jag.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jajemensan, allt vill man ju inte utlämna.

Nämn några saker som du aldrig bloggar om och varför:
Känslor, privata saker mellan mig och mina närmaste kan man inte berätta om, det är
alldeles för personligt.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
En del. Men mest för mej själv, o sen tycker jag det är roligt att visa saker man gör och få beröm för.

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Absolut, men man kan ju aldrig vara säker, den personen kanske bara driver, man vet
ju aldrig, man kanske bör va på sin vakt lite.

Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Och i så fall: Var de som du trodde att de skulle vara eller blev du förvånad?
Inte via bloggen men jag har gift mig med min älskling via nätet.

Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Beror väl på, detta kan juh också bli en o ful vana för de som lätt blir beroende, eller jag vet inte....

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej.

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller i andras bloggar?
Absolut inte. Ärlighet och snällhet varar längst.

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Det är ju ibland tidskrävande. Den enda nackdel jag kan komma på.

Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I så fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det gör jag, kommer alltid att blogga. Kommer nog blogga mer regelbundet då.

Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp mäniskor som mest påverkar varandra?
Kanske, kanske inte.

Avslutningsvis
1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Skönt att få skriva av sig!!!

2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet betytt för dig?
Roande, läsa om vad andra människor pysslar med i sina liv.

Nämn 5 bloggare du vill ska svara på enkäten:

Leila   Monica   Pimli   Annelie


Kommentarer
Postat av: Cissi

Test

2007-01-06 @ 22:44:42
URL: http://www.gripdesign.se
Postat av: Nicka

Åhhh du länkade till mig! =) Va kul, vännen!! Roligt att läsa dina svar! Kramkram

2007-01-12 @ 02:45:19
URL: http://snorkfroken.se
Postat av: Libanveronica

Very nice site. Will sure visit again.

2009-12-11 @ 11:03:14
URL: http://libanveronica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0