Vårat midsommarfirande

Hej allihopa!
Nu har midsommar dragit förbi och jag tänkte att jag skulle visa upp vårat firande lite. Jag har oftast alltid varit ute hos mamma på landet Eksund som ligger lite utanför Norrköping där jag bor. Ända sedan jag har kunnat gått har vi firat på "Festplatsen" som det heter. Så det är en härlig tradition och lång sådan med.

Här kommer då lite bilder:

image197
Klockan är 12 och vi sitter och väntar på den goda midsommarmaten, sill, färskpotatis, köttbullar och prinskorv till de som inte äter sill. O så får vi inte glömma NUBBEN också, och sångerna som vi alltid sjunger därtill.

image198
Här är klockan vid 14 tiden och vi har tagit oss ner med bil till festplatsen eftersom Sandra precis har blödit näsblod. Här går alla som ska dansa i parad.

image199

image200
Här reser de starka karlarna upp den härligt klädda midsommarstången. Visst är de duktiga???

image201
Nu står den snart ensam och stadig!!

image202
Här dansas det för fulla muggar, jag plåtar hehe.

image203
Lilla Olivia blev lite trött efter midsommardansen.

image204
Och min kusin Jimmy och Sandra blev törstiga efter dansen.

image205
Sen blev det lite gos och bus i väntan på midsommar kaffet och jordgubbarna där till.

image206
Så här trötta är man om man är 15 och firar midsommar. FNISS

image207

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0