Sjukstugan

Vi är sjuka. Linus har halsfluss så han har fått hostmedicin och penicillin. Pelle är inne på sin 4e vecka av sjukdom, fast vi inte vet varför han är sjuk. Doktorerna misstäker Svininfluensa men tar inga prover för enligt läkarna så måste man va sämre. Jag fick feber och svårt att andas (som vanligt när jag blir sjuk så sätter det sig på lungorna) i förrgår, men känner mej bättre nu. Bara får sån jäkla huvudvärk när jag hostar. Blä vad jobbigt det är.

SNÖ har vi fått i massor och minus grader. Blä. Jag har inga vinterkläder alls. Fast vi har inhandlat en pulka åt bus för ute måste man ju försöka vara ändå. Bara bra med frisk luft tycker jag.

Årets julkort, på digitalt vis då rå....

Jupp, nu orkar jag inte skriva mer.

Ta det lugnt i julstöket!

Kram Cissi

 


Kommentarer
Postat av: Marketta

Hmmmm....det var ett konstigt resonemang. Är det inte bättre ju tidigare man tar proverna så hinner man sätta in medicin i tid, är det konstigt om folk dör i det om man väntar tills man är riktigt dålig innan man tar prov :-o.



Jag har också varit dålig, fast idag känner jag mig bättre. Enda som går åt idag är näsdukar ;-).



Kramizzar

Marketta

2009-12-19 @ 15:16:46
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0