Full rulle

I helgen som varit har vi haft fullt upp. I fredags var vi och firade Kristinorna, mamma och syrran och Nellie hade namnsdag och vi brukar alltid fira det hos mamma i Spinkenäs som hennes landställe heter. Vi packade bilen och de stora barnens väskor för de skulle va kvar hos mamma över helgen. Stannade även på Hans & Greta som är ett bageri i Söderköping som lagar glutenfritt bröd. Linus fick åka båt och det tyckte han inte var så farligt. Han va ganska lugn på landet, han slog sig bara en gång när han snubblade på mormors stenplattor. En bula i pannan men det kommer nog bli fler bulor på bus eftersom han är lite livfull.

I går tog vi våra vänner M och M på fisketur. Supertur med vädret hade vi. Startade 4:30 på morgonen och började fiska i Stuggölen 6 på morgonen. Dan var underbar på alla sätt. Vi åt god rökt lax med sås som Marie hade gjort. Fiskade, pratade, myste i naturen.

Trots allt så är den här helgen den bästa Pelle och jag haft på länge. Ikväll kommer en bloggkompis och det ser jag också fram emot.

Pelle är nu och hämtar de stora barnen och snart ska jag städa lite. Bilder kommer här:


Syrran och jag, Spinkenäs.


Syrran mutar Linus med hallon.


Hon fick en hallonpuss.


En hallontårta som vi firade Kristinorna med.


Hans&Greta bageriet i Sörping.


Linus med pappa i mormors nya båt.


Sandra i båten.


Hej då stora barnen.

LÖRDAGSFISKETUREN


Fiskekort löses 6 på morgonen.


Vy över Stuggölen.


Vackert va?


Dessa 2 fick Pelle och Marie och de rökte vi i den medhavda röken till lunch.


Rökt firre.


Lunchdax.


MUMS


Maries första och enda firre.


Min första och enda firre.


Här är han som inte fick nån firre på hela dagen. :-)


Pelle flugfiskar. Han fick 3 firrar och 3 firrar fick man ta på fiskekortet! Fullpott som vanligt.



Ha det gott där ute alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0