Julafton 2010

Började på morgonen vid 8 tiden då lillbus inte ville sova mer. Vi hoppade upp och barnen började morgonen med att öppna de klappar som låg under vår gran. Alla blev nöjda och glada. Jag fick fina saker av mina barn.





Vid 14 tiden tog vi på oss, packade ner medicin, blöjor och sådant nödvändigt och sen gick vi till bussen. Jisses vad kyligt och kallt det är ute nu, en rikig vargavinter känns det juh som.



Brrrrrrrrrrrrrrr :/

Inne hos mormor skålade vi med glögg, vi fick prova förra årets glögg: Saffrans glöggen. Inte äcklig alls. Värmde gott efter kyliga kylan.

Här tillreder vi julmaten. Jag försökte hjälpa till men det slutar alltid med att 3 är en för mycket i mammas gulliga lilla kök, hehe.



Maten var god. I år provade jag något nytt, OX tunga. Det dög men inte favoriten på julbordet. På min tallrik ligger: Skinka, prinskorv, revbensspjäll, räkor, lax, köttbullar, leverpastej, tomat, saltgurka. Gott gott med julbord juh. Vad ligger på din jultallrik?

När maten var avklarad kom den som alla barnen längtat efter. TOMTEN. Linus hade juh lovat att inte bli rädd för tomten men han sprang fort och satte sig hos mig och syrran och var inte glad åt tomten. Fast det gick jättebra. Han tog emot sina paket och tackade tomten artigt och satt även i tomtens knä så jag fick fota. FNISS stackarn, tomten ska man juh inte va rädd för....*Ler*




Nellie hjälper tomten att läsa på klapparna.


Motvillig Linus i knät på tomten.

Efteråt lärde oss mamma ett julklapps spel. Riktigt roligt faktiskt. Det gick till så att man har ett gäng paket, 2 tärningar och ett tid tagar ur.
Med lika på tärninngarna får man paket. När alla paket är slut på bordet så får man sno paket när man får lika vid tärningarna. Vi snodde hej villt och det slutade med att jag fick 1 paket i alla fall. Pelle fick 3 och syrran 2. Roligaste gåvan var borste till Abbe, hehe....han som har minst hår av oss alla FNISS riktigt roligt. Det jag fick i min klapp var en kanna och 4 plastmuggar! Perfekt eftersom den vi har börjar bli sliten. Pelle fick en bok om leenden, en lott och en liten ängel. :-)

Så det ska vi köra nästa år har vi bestämt. SPÄNNANDE!!!!!



Sen åkte Oscar iväg med spårvagnen till hans farmor där han ska vara ett par dar. Vi fick superstarkt kaffe med Amaretto till. MUMS vad gott det var.
Bussen gick 20:05 från Resecentrum så vi staplade ut i kylan igen. Lyckades hålla buset vaken hela väcken hem och han somnade snabbt och gott sedan, det gjorde vi alla förresten.



Vi har haft en härlig julafton!
Hur har er julafton varit?????





Kommentarer
Postat av: Marketta

Ha en god fortsättning!



Kramizzar

Marketta

2010-12-25 @ 19:38:24
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se
Postat av: Gunilla

God fortsättning.

kul att se dig oxå på min blogg :)

Kram/Gunilla

2010-12-26 @ 22:40:06
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0